reklama

Práca na ostrove St Mary

Minulé leto som pracoval na krásnom ostrove Svätá Mária v súostroví Isles of Scilly a rád by som vám priblížil môj pobyt.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Po neúspešnom hľadaní práce na Slovensku a túžbe vycestovať som kontaktoval pracovnú agentúru. Agentúra mi vybavila pohovor s majiteľom hotela. Pohovor som nakoniec zvládol a po čase oprášil angličtinu.

Hurá na ostrov!

Ostrov sa nachádza pri juhozápadnom pobreží Anglicka. V oblasti sa nachádza 140 malinkých ostrovčekov a 5 ostrovov, ktoré sú obývané. Sú to ostrovy: St Mary, Tresco, St Martins, Bryher a St Agnes. Na ostrov St Mary, teda Sv. Mária sa môžete dostať z pevniny loďou alebo malým dopravným lietadlom. Ostrovy sú úchvatné hlavne z pohľadu kabíny lietadla. V pohľade sa prelínajú belasé pláže a modrasté plytčiny s morom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

UŽ som na mieste..

Hugh Town pohľad z prístavu
Hugh Town pohľad z prístavu (zdroj: Erik Szabo)

Po prílete som mal šťastie, že môj spolucestujúci išiel do hotela, ktorý sa nachádzal pár metrov od môjho. Moju ťažkú batožinu som si preto nemusel vliecť pešo, riadny kus cesty ako som neskôr zistil. Miesto bolo fakt krásne ešte krajšie ako na fotkách. Po príchode som smeroval k hradbám hradu. Hotel bol vlastne zmodernizovaný tri storočia starý hrad. Po príchode nasledovalo ubytovanie a menšie potulky po okolí. Zamestnanci majú vlastné ubytovanie asi dve minútky od hotela. 

Ubytovanie nebolo zlé, mal som vlastnú izbu, toaletu, telku, šatník a skrinku. Skromné ale fajn! Potreboval som zamknúť izbu a pekne preskúmať to okúzľujúce miesto. Po zoznámení s kolegom som bol oboznámený, že izbu nemusím zamykať! Veď na čo? Opýtal sa ma. Tu ti nikto nič neukradne, odpovedal a pousmial sa. Ja som trošku nechápal. Nevadí! Nový kraj, nový mrav! A tak aj bolo. Nič mi nezmizlo a to nejdem hovoriť akú hotovosť som mal v tej izbe. Ide o bezpečné miesto kde si chodia užívať viac než solventní ľudia. Ostrovy navštevujú aj hviezdy či kráľovská rodina. Cena domu sa tu pohybuje aj okolo 800 000 libier!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
krásne zátoky v druhej časti ostrova
krásne zátoky v druhej časti ostrova (zdroj: Erik Szabo)

Práca bola dosť náročná, pracoval som ako kitchen porter, teda umývač riadov a pomocník v kuchyni. Pritom som musel ešte zvládať aj kopec iných povinností. Kolegovia boli poväčšine celkom príjemní aj keď som si užil pár "hviezd" v našom tíme. Moji kolegovci pochádzali z rôznych kútov sveta ako Juhoafrická republika, Austrália a Kanada ale našlo sa aj pár kolegov zo Slovenska či z Čiech. Boli aj tažšie chvíle, no väčšinou sme zvykli tráviť čas vtipkovaním a práca tak ubehla rýchlejšie. Spoznal som prácu v reštaurácii a získal tak ďalšiu novú skúsenosť.

Maják pri Peninnis
Maják pri Peninnis (zdroj: Erik Szabo)

Kam na ostrove ísť?

Okrem ďalších ostrovom, na ostrove Sv Mária je toho viacej čo pozerať. Poloha ostrova bola významná hlavne od stredoveku do doby druhej svetovej vojny. Na základe čoho možno nájsť na ostrove rôzne opevnenia a hradby, ktoré chránili pred možným útokom. Zaujímavé sú aj pohrebné miesta prvých osadlíkov či základy stavieb. Na ostrove som si veľmi obľúbil miesto Peninnis. Nachádzajú sa tu obrovské zvetrané skaly, vhodné napríklad na lezenie. Na hlavnom ostrove je mesto Hugh town, kde je krásny prístav a historické budovy. Nachádzajú sa tu aj vinice, rôzne farmy, obchodíky a úžasné reštaurácie na terasách. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Chodník k sladkovodnemu jazierku, obľúbenému miestu ornitológov.
Chodník k sladkovodnemu jazierku, obľúbenému miestu ornitológov. (zdroj: Erik Szabo)

Čo dodať?

Ostrovy poskytujú skvelé miesto pre svojich návštevníkov na oddych a exotiku, očarujúcu prírodu a to všetko v blízkosti Anglicka.

PS: Ďakujem Katerine, ale aj ďalším za veľkú pomoc! Je dobré vedieť, že aj v zahraničí sa nájdu ľudia, ktorí Vám budú chcieť nezištne pomôcť.

Západ slnka pri Tolman Point
Západ slnka pri Tolman Point (zdroj: Erik Szabo)
Erik Szabó

Erik Szabó

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Našiel som pravdu i cestu i život. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu